Retete sanatoase

Rețete ușoare cu semințe de chia pentru întreaga familie!

retete usoare cu seminte de chia

Ideale ca deserturi, gustări sănătoase, aperitiv sau chiar și pentru micul dejun, seria de rețete ușoare cu semințe de chia pe care ți le propunem sunt ideale practic în orice moment al zilei. 

Idei binevenite pentru cei a căror dietă include deja aceste tipuri de semințe sau rețete simplu de preparat pentru persoanele care abia le descoperă. 

Leagă-ți șorțul și hai să “bucătărim” împreună delicii cu semințe de chia! 

Clătite cu semințe de chia

Un start energic al zilei cu ajutorul unei rețete bogate în fibre: clătite cu semințe de chia, făină integrală, ovăz și miere.

Ingrediente pentru 8 – 10 clătite:
– 200g făină din grâu integral;
– 100g fulgi de ovăz fini;
– 200ml lapte vegetal;
– 1 ou (sau o linguriță de semințe de in măcinate și înmuiate în apă);
– 1 lingură ulei de cânepă;
– 2 linguri de miere;
– 1 ½ linguriță praf de copt;
– ¼ linguriță de sare;
– 1 lingură de semințe de chia;
– 1 lingură sirop de arțar.

Mod de preparare:
Încălzește tigaia la foc mediu iar între timp, amestecă oul (sau semințele de in înmuiate), laptele și uleiul de cânepă.
Într-un vas separat amestecă făina, fulgii de ovăz, praful de copt și sarea apoi mixează împreună cele 2 compoziții.
La final, adaugă și mierea, respectiv semințele de chia și continuă să amesteci până la formarea unei paste.
Începe realizarea clătitelor prin turnarea a câte o jumătate de ceașcă de aluat în tigaia încinsă. Clătita este gata atunci când marginile se închid la culoare.
Asezonează cu sirop de arțar sau după bunul plac.

Chec cu banane și semințe de chia

Ingrediente:
– 50g făină albă;
– 200g făină integrală;
– 150g zahăr brun sau zahăr de cocos;
– ½ linguriță praf de copt;
– ½ linguriță scorțișoară;
– ¼ linguriță de sare;
– 1 lingură semințe de chia;
– 1 ou;
– 1-2 banane cojite și zdrobite;
– 50g ulei de cânepă;
– 1 linguriță extract de vanilie.

Mod de preparare
Preîncălzește cuptorul la 160 de grade și unge 2 tăvi pentru chec cu ulei sau unt.
Bate oul într-un castron apoi adaugă treptat zahărul, uleiul și vanilia. Mixează ingredientele iar la final încorporează și cele 2 banane transformate în pastă.
Într-un bol separat amestecă făina, praful de copt, scorțișoara și sarea. Treptat, mixează cele 2 compoziții până se omogenizează, iar la final adaugă și semințele de chia.
Toarnă aluatul în tăvile de chec și lasă-le la copt aproximativ 40 de minute.

Budincă de chia cu ciocolată

Ingrediente pentru 1 porție:
– 50g de semințe de chia;
– 150g lapte vegetal;
– 1 lingură de cacao pudră;
– 1 linguriță zahăr brun sau xylitol.

Mod de preparare
Amestecă laptele de migdale cu semințele de chia, adaugă pudra de cacao, zahărul și lasă budinca în frigider minim 2 ore sau peste noapte. Textura ar trebui să fie asemănătoare unul gel; în caz contrar mai poți adăuga o linguriță de chia, iar apoi refrigerează budinca pentru aproximativ 30 de minute – 1 oră.

Smoothie cu fructe și semințe de chia

Ingrediente pentru 1 porție:
– 250ml lapte de migdale;
– 1 lingură pudră de proteine;
– 1 mână de zmeură sau căpșuni reci;
– o jumătate de banană rece;
– 1 lingură cacao pudră;
– 1 lingură semințe de chia.

Mod de preparare
Toate ingredientele (mai puțin semințele de chia care se adaugă la final) se amestecă într-un blender la viteză mare până la obținerea unei compoziții omogene.

Icre din semințe de chia

Ingrediente:
– 75 g semințe de chia;
– 100 ml apă;
– sare după gust;
– zeama de la jumătate de lămâie;
– 1 ceapă mică tocată;
– 75 ml ulei.

Mod de preparare:
Adaugă semințele de chia în apă, presară zeama de lămâie, sarea și amestecă aproximativ 2-3 minute. Adaugă și uleiul, respectiv ceapa, mixează din nou și lasă icrele la frigider minim 2 ore astfel încât semințele de chia să capete o textură gelatinoasă.

O parte din ingredientele necesare pentru prepararea acestor rețete ușoare cu semințe de chia, precum și semințele propriu-zise cu diverse gramaje, găsești pe vegis.ro

3 Comments

  • Ionut
    September 12, 2014 at 14:32

    Arata fooatre bine =p~

    Reply
  • moonlight
    October 30, 2017 at 12:08

    Poate ar trebui sa informati cititorii ca doza zilnica recomandata in Europa este, in cazul semintelor de chia, datorita efectelor negative pe care le pot avea asupra sanatatii, de 15 grame pe zi, adica o lingura, max 30 grame.

    Reply
  • Mihaela
    February 20, 2018 at 22:01

    Cea mai mare porcarie retete astea.Pozele sunt de la alte retete.Am incercat reteta de chec cu banane .trebuie sa pui aproape 200 ml apa ca altfel este un aluat tare care nu poate fi”” turnat “” intr-o forma de copt.

    Reply

Leave a Reply