Exercitii de comunicare nonviolenta - Francoise Keller

Produsul nu mai este activ in oferta Vegis.ro

Iti recomandam alte produse similare din categoria Psihologie Practica

Ai nevoie de ajutor? Contacteaza echipa de vanzari sau suna la 0371.521.330.


Disponibilitate:

Comanda telefonic

0371.521.330

Luni - Vineri 08:30 - 16:30


Descriere Exercitii de comunicare nonviolenta - Francoise Keller de la Generic

Câţi dintre noi reuşesc să-şi exprime o nevoie sau o emoţie fără să fie receptaţi ca fiind critici, egoişti sau manipulatori? De câte ori nu evităm, din frică, să ne spunem părerea? Şi în câte rânduri nu pornim o discuţie doar pentru a ne „descărca nervii"?



Creată de psihologul american Marshall B. Rosenberg, metoda Comunicării NonViolente (CNV) oferă un cadru accesibil şi de impact pentru dezvoltarea unor relaţii empatice şi respectuoase atât cu sine, cât şi cu cei din jur.



Bazată pe numeroase exerciţii şi povestiri ilustrative, cartea demonstrează că a comunica „nonviolent" nu înseamnă să devii pasiv sau de o politeţe artificială, ci să reuşeşti să-ţi transmiţi cât mai autentic şi mai convingător sentimentele şi opiniile, ţinând totodată cont de impactul vorbelor tale asupra interlocutorului. Metoda CNV poate fi aplicată cu folos atât în familie, cât şi la serviciu, la şcoală sau în relaţiile cu prietenii.



Françoise Keller este formatoare franceză în metoda CNV, coach şi specialistă în management.








Cuprins


Introducere


Comunicarea NonViolentă (CNV): o metodă accesibilă de a ieşi din situaţii conflictuale şi de a dezvolta cooperarea




Partea I. Nonviolenţa şi bunăvoinţa faţă de noi înşine


Drumul către autoempatie: să începem prin a ne dărui nouă înşine ceea ce am dori să primim de la ceilalţi




Capitolul 1. Miza: să ne mărim şansele de a trăi relaţii satisfăcătoare


CNV ne ajută să clarificăm intenţiile noastre profunde, ceea ce ne oferă bucurie în relaţii


Analiza situaţiei actuale



Celui care nu găseşte decât situaţii nesatisfăcătoare


Celui care nu găseşte decât relaţii satisfăcătoare


Ce dorim să schimbăm?


Arborele negru sau arborele alb


Care este diferenţa între nonviolenţă şi Comunicarea NonViolentă?


Ce înseamnă Comunicarea NonViolentă?


CNV în viziunea lui Marshall B. Rosenberg


Câteva idei preconcepute despre CNV


Situaţii curente în care CNV ne poate ajuta


Să evităm sau să transformăm conflictele


Să îl schimbăm pe celălalt?


În caz de pericol


Să ieşim din dualitate


Alte motivaţii


Ce este important pentru noi?




Capitolul 2. Cum alegem regulile jocului care ajută relaţia


CNV ne oferă chei pentru a repera ceea ce ajută şi ceea ce blochează relaţia


Cum funcţionează comunicarea?


Cele cinci registre ale comunicării


Cele două atitudini de comunicare


Influenţa noastră în comunicare


Să ne înţelegem reflexele uzuale


Scurtături pentru reacţii rapide


Capul şi picioarele — intenţie cu rezultat concret


Direcţia în care se îndreaptă atenţia noastră


Limitele reflexelor noastre obişnuite


Gânduri care ne modifică percepţiile


Gânduri care frânează schimbarea


Gânduri care diminuează puterea


Gânduri care incomodează relaţia


Gânduri care limitează dialogul şi cooperarea


Gânduri care generează violenţă


Să ne abandonăm reflexele pentru a găsi

atitudini favorabile relaţiei


Principiul 1 — Atenţia orientată spre momentul prezent


Principiul 2 — Intenţia de relaţionare şi de cooperare


Cele trei etape ale Comunicării NonViolente




Capitolul 3. Un spaţiu primitor: autoempatia


Etapa „J" — să ne acceptăm judecăţile şi reproşurile


Etapa „O" — să ne conectăm la observaţia noastră


A observa şi a evalua


Observaţia — să fim vigilenţi!


Observăm un stimul, nu o cauză


Etapa „S" — să ne conectăm la sentimentele noastre


Dacă nu simţim nimic


Dacă simţim prea mult


Să ne gestionăm emoţiile


Să ne asumăm responsabilitatea pentru sentimentele noastre


Să ne antrenăm să simţim…


Etapa „N" — să ne conectăm la nevoia noastră


Sentimentele ne permit accesul la nevoile noastre


Nevoile noastre sunt vitale


Nevoile noastre sunt preţioase


A accepta fără a înţelege


Să distingem între nevoie şi strategie


Judecăţile noastre ne permit accesul la nevoile noastre


Ce motivează actele noastre


Echilibrul nevoilor noastre


Să recunoaştem frumuseţea nevoilor noastre


Etapa „C" — să ne conectăm la cererea noastră


Să explorăm toate cererile posibile


Să conştientizăm diversitatea posibilităţilor




Capitolul 4. Să ne înţelegem mai bine pentru a fi mai prezenţi, mai vii şi mai disponibili


Să ne oprim pentru a ne clarifica reacţiile


Să ne conectăm la intenţia noastră


Să alegem un moment precis


Autoempatia înseamnă egoism?


Autoempatie pentru a ne revigora forţele


Autoempatie pentru a evolua


Autoempatia ne deschide către dialog




Partea a II‑a. Relaţii respectuoase cu sine şi cu celălalt


CNV înseamnă: să ne exprimăm şi să îl ascultăm pe celălalt pentru a ne mări şansele de a construi o cooperare durabilă




Capitolul 5. Cum să îţi spun, cum să vă spun?


Să ne exprimăm cu autenticitate şi claritate pentru a fi înţeleşi de ceilalţi


Etapa „O" — cum exprimăm o observaţie


Etapa „S" — cum exprimăm un sentiment


Etapa „N" — cum exprimăm o nevoie


Să ne exprimăm în mod autentic


Să vorbim pentru a fi înţeleşi


Etapa „C" — cum exprimăm o cerere


Explicitarea cererii


Cererile de acţiune


Cererile de relaţionare


80%: cereri de relaţionare!


Nu este politicos să ceri


Libertatea celuilalt


De ce mă aflu în relaţie cu celălalt?


Exprimarea în scris


Cum ne exprimăm limitele




Capitolul 6. Cum să te ascult, cum să vă ascult?


O relaţie nonviolentă presupune să ne ocupăm în acelaşi timp de nevoile noastre şi de nevoile celuilalt


O mie de feluri de a asculta


A asculta pentru a înţelege: empatia


Cuvintele de empatie


Să ascultăm orice ar spune?


Să distingem între empatie şi simpatie


Trebuie să fim empatici?


Să renunţăm la ascultarea perfectă


Puterea empatiei


Empatia lărgeşte orizontul privirii


Empatia protejează


Când tu îmi refuzi dialogul!


Să exersăm ascultarea situaţiilor agreabile


Să exersăm ascultarea situaţiilor dezagreabile




Capitolul 7. Să trăim relaţii mai bune cu ajutorul CNV


Dialogul şi cooperarea provin din alternarea a trei atitudini CNV: autoempatia, exprimarea şi ascultarea


Să optăm pentru relaţie


Să ne amintim intenţia noastră: relaţia vine înaintea rezultatului


Să alegem autoempatia


Să alegem să ne exprimăm


Să alegem să îl ascultăm pe celălalt acum


Să alegem aici şi acum


Dialogul în cadrul CNV


Să pregătim un interviu dificil


Pista 1 — Să ne explorăm anticipările negative


Pista 2 — Să ne pregătim pentru ce este mai rău!


Pista 3 — Să ne deschidem către nou


Pista 4 — Să ne pregătim să spunem ceva dificil


Să ne revedem experienţele


Să învăţăm din propriile greşeli


De ce am acţionat astfel?


Să ne împăcăm cu noi înşine


Celebrarea vieţii


Dejucarea manipulării


Să fim deschişi faţă de acele mesaje care ne fac să evoluăm






Concluzie


A avea grijă de nevoile fiecăruia — o necesitate şi o oportunitate


Bibliografie


Sugestii pentru a merge mai departe


Mulţumiri






Colectie: Psihologie practica
Format: 130 x 200

Exercitii de comunicare nonviolenta - Francoise Keller Generic face parte din categoria Psihologie Practica din cadrul magazinului online de produse naturiste Vegis.ro.
Livrarea produselor din stocul propriu se face in 24-48h de la plasarea comenzii online sau telefonic. Magazinul nostru va pune la dispozitie un call center dedicat pentru preluarea comenzilor, de luni pana vineri, intre orele 08:30 - 16:30.
Pe Vegis.ro beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru comenzi mai mari de 150.00 de lei.
Descrierea produselor cuprinde informatiile puse la dispozitie de producator in momentul achizitiei initiale. Magazinul nostru nu se face responsabil pentru eventualele modificari ulterioare care nu au fost semnalate de catre producator.


Nu uitati: Intotdeauna cititi cu atentie descrierea, eticheta si ambalajul produsului inainte de a-l utiliza! Toate informatiile din acest site sunt publicate cu scop informativ si nu substituie sfaturile sau prescriptiile medicului dumneavoastra sau a oricarui personal medical calificat. Nu trebuie sa folositi informatiile prezente in aceste pagini cu rolul de a diagnostica sau trata oricare probleme de sanatate sau boala sau de a inlocui medicamentele si tratamentele prescrise de persoanalul medical autorizat. Aveti obligatia sa cititi cu atentie tot prospectul. Efectele produselor variaza de la persoana la persoana in functie de stilul de viata, metabolism, varsta, stare de sanatate, etc
Daca aveti sau credeti ca aveti afectiuni medicale sau suferiti vreo boala, adresati-va de urgenta medicului dumneavoastra.

Eforturile dumneavoastra de mentinere a sanatatii pot da roade cu usurinta in urma unui stil de viata armonios. In acest sens este recomandat sa adoptati o dieta echilibrata cu un continut bogat de fructe si legume proaspete si o cantitate suficienta de apa. De asemenea nu uitati segmentul activitatilor fizice (chiar si mersul de jos). Un rol deosebit il are abordarea vietii cu o atitudine calma si pozitiva. Gandurile pozitive ajuta mereu la regenerarea si intarirea organismului precum si la regasirea tonusului psihic, in timp ce atitudinile negative va afecteaza sanatatea.

De aceea incercati sa aveti un stil de viata pozitiv, activ, cu o dieta corespunzatoare si in mod sigur veti atrage o stare optima de sanatate.

Mult succes!

Ai cumparat sau primit acest produs? Spune si altora parerea ta.