Diete si detoxifiere

7 alimente pentru slăbit, sau cum să slăbești mâncând sănătos!

alimente pentru slabit

Nu există niciun secret pentru obținerea siluetei dorite, ci doar 2 “reguli de aur” pe care toată lumea le cunoaște: un stil alimentar echilibrat, bazat pe produse cât mai puțin procesate și mult sport. Dacă nu ești o persoană căreia îi place să facă mișcare, stai liniștită; nu ești singura, însă poți compensa acest lucru prin dietă, mai exact prin produsele pe care alegi să le consumi. Iată 7 alimente pentru slăbit care nu trebuie să îți lipsească din farfurie dacă scopul tău este reducerea kilogramelor în plus:

CEREALE INTEGRALE

Cereale integrale pentru slăbit

Primele produse pe lista de alimente pentru slăbit sunt cerealele integrale: fulgi de ovăz, semințe și tărâțe de psyllium, quinoa, hrișcă, bulgur etc. Acestea controlează apetitul alimentar (conferă senzația de sațietate), îmbunătățesc metabolismul, contribuie la funcționarea normală a sistemului digestiv și mențin colesterolul în limite normale.

Consumă la micul dejun un bol cu fulgi de ovăz, iaurt cu conținut scăzut de grăsimi, caju și o linguriță de miere și vei vedea cum organismul nu îți va mai cere “ceva dulce” cel puțin în prima parte a zilei. Întotdeauna ai grijă să alegi cereale integrale, și nu rafinate (care nu mai conțin învelișul exterior și nici germenii) deoarece în urma prelucrării acestea își pierd totodată și o parte din nutrienți.

OȚET DIN CIDRU DE MERE

Oțet din cidru de mere

Beneficiile acestui sortiment de oțet în procesul de slăbire este susținută prin studii care arată o legătură între consumul produsului și reducerea numărului de calorii consumate de-a lungul zilei, respectiv reducerea numărului de kilograme în cazul persoanelor obeze. Data viitoare când prepari salate sau sosuri, folosește oțet din cidru de mere.

De asemenea, dacă nu te confrunți cu aciditate gastrică poți consuma oțet din cidru de mere chiar înainte de masă, 1-2 lingurițe amestecate într-un pahar cu apă.

Semințe chia pentru slăbit

SEMINȚE DE CHIA

Din gama alimentelor pentru slăbit cu un conținut ridicat de fibre amintim și semințele de chia, cunoscute mai ales pentru capacitatea de a-și mări volumul în contact cu apa (absorb de până la 12 ori greutatea lor în apă).

Acestea se extind în stomac și conferă astfel senzația de sațietate. Asigură energie și crește anduranța (capacitatea de rezistență la efortul fizic); asta în cazul în care te hotărăști totuși asupra acelor exerciții fizice pe care le tot eviți. 😉

MATCHA PULBERE

Pulbere de matcha

Este noul trend nu doar în alimentație, ci și în curele de slăbire.

Pulberea de matcha nu trebuie confundată cu ceaiul verde deoarece are un nivel mai ridicat de antioxidanți comparativ cu acesta din urmă, diferență ce rezultă din modul de procesare al celor 2 alimente.

Tocmai acest conținut ridicat de antioxidanți (EGCG) este motivul pentru care matcha se numără pe lista noastră de alimente pentru slăbit. Antioxidanții contribuie la eliminarea toxinelor din organism, accelerează procesul de slăbire și pot preveni chiar instalarea obezității.

Consumă pulberea sub forma clasicului matcha latte sau adaugă matcha în rețetele de deserturi… dietetice și fără zahăr adăugat, desigur. 

ULEI DE COCOS

Ulei de cocos

Da, uleiul de cocos conține grăsimi, dar grăsimi din categoria celor sănătoase care, potrivit unor studii efectuate în 2009, respectiv 2011 atât pe bărbați, cât și pe femei, pot contribuie la reducerea țesutului adipos format la nivelul abdominal.

Cu toate acestea, consumul uleiului de cocos în curele de slăbire trebuie să fie moderat din cauza caloriilor pe care le conține. Cea mai indicată modalitate de a-l introduce în dietă este prin înlocuirea uleiului pe care îl folosești de obicei (doar dacă acesta nu este de măsline) cu cel de cocos.

NUCI ȘI ALUNE

Nuci și alune

Ce zici de un mix delicios și hrănitor din migdale, caju și fistic în locul covrigilor sau altor produse de patiserie pe care obișnuiești să le consumi? Gustarea dintre mese nu trebuie privită ca pe o răsplată, ci ca un mod de ați asigura necesarul de nutrienți până la următoarea masă consistentă. Iar nucile, semințele și alunele îți pot oferi acest necesar de substanțe nutritive.

Și dacă nu te-am convins, află că un studiu publicat în Journal of the American Heart Association în 2015 arată că persoanele care consumă fructe oleaginoase ca și gustări pot avea un nivel mai scăzut de grăsime abdominală decât cei care consumă delicii bazate pe carbohidrați. Deci, tot nu vrei să le încerci?

LEGUMINOASE

Leguminoase

Linte, fasole neagră și fasole roșie Kidney. O sursă bogată de proteine și fibre, leguminoasele sunt deseori recomandate în curele de slăbire, deoarece grăbesc instalarea senzației de sațietate, determinându-ne astfel să mâncăm mai puțin. În plus, ajută la construirea masei musculare și pot fi consumate, respectiv combinate în nenumărate rețete pentru o dietă diversificată.

CE ALTE ASPECTE MAI SUNT IMPORTANTE PENTRU A AVEA SILUETA DORITĂ?

Pe lângă alimentele menționate mai sus, există și alți factori care influențează aspectul fizic. Iată care sunt recomandările domnului Cristian Mărgărit, specialist în nutriție:

1. Evită zahărul, făinoasele și uleiurile. Sunt principalele surse de calorii goale și vor stimula apetitul sau chiar apariția celulitei ori a lipsei de energie.

2. Diversifică! O dietă alimentară bazată pe excluderea unor grupe alimentare nu poatet fi susținută pe termen lung.

3. Alege proteine de calitate (pește oceanic, ouă, carne slabă, urdă, iaurt).

4. Optează pentru alimente cu puține calorii, dar cu volum mare, cum sunt legumele (frunze, castraveți, morcovi, țelină, sfeclă).

5. Consumă fructe cât mai mici, pentru antioxidanți și fitonutrienți (zmeură, afine, mure).

6. Mănâncă de 3-5 ori pe zi și mestecă bine.

7. Include-ți alimente de sezon în preparate / gustări.

8. Consumă zilnic cel puțin 2 litri de lichide (apă, ceaiuri, supe, sucuri de legume).

9. Odihnește-te suficient și alege o activitate sportivă care îți face plăcere.

10. Completează regimul alimentar cu suplimente nutritive, mai ales dacă vrei să urmezi un program de slăbire.

Acum știi ce alimente pentru slăbit trebuie să introduci în dieta ta pentru a-ți menține greutatea! Și partea cea mai bună este că ai la dispoziție un magazin online unde le găsești pe toate: vegis.ro!

Surse:

  • https://www.healthline.com/nutrition/20-most-weight-loss-friendly-foods
  • https://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/advice/g781/belly-fat-foods/
  • https://draxe.com/nutrition/fat-burning-foods/
About Author

Iubitor al cuvintelor scrise pe care le aștern online de câțiva ani și le citesc încă din copilărie. Explorator al naturii, pasionat de mișcare, cadrele foto perfecte și romanele polițiste.

3 Comments

  • Simo
    June 25, 2019 at 15:47

    4.5

    Reply
  • Ami
    May 19, 2020 at 15:17

    Ce articol frumos! eu mai folosesc si un monitor de compozitie corporala omron.

    Reply
    • Teo
      May 26, 2020 at 13:59

      Mulțumim frumos pentru apreciere! 🙂

      Reply

Leave a Reply