20 de beneficii ale spirulinei si de ce trebuie introdusa in viata noastra de zi cu zi!

Spirulina provine din alga naturala cyanobacteria si este una din cele mai bogate surse de nutrienti de pe pamant. Aceasta contine: clorofila, proteine, aminoacizi esentiali, vitaminele din complexul B, vitamina C, D, A si E, potasiu, calciu, crom, cupru, fier si magneziu.

Spirulina pulbere este un produs versatil si totodata cea mai usoara modalitate de a introduce acest superaliment in dieta ta. Aceasta forma permite amestecarea in sucuri naturale, smoothie-uri, iaurt, prajituri si alte preparate. Iar daca gustul nu este tocmai pe placul tau, poti administra spirulina tablete sau capsule si te vei bucura de aceleasi beneficii, intr-un mod mai simplu!

Iata 20 de motive pentru care spirulina si-a castigat numele de superaliment:

1. Bogata in proteine – pe langa faptul ca are in compozitie pana la 70% proteine, spirulina contine toti amino acizii esentiali;
2. Bogata in vitamine si minerale – este una din cele mai bogate surse de iod, fosfor, magneziu, calciu, potasiu, cupru, fier, magneziu si vitaminele B1, B2, B3, B5, B12 si alti nutrienti esentiali organismului;
3. Antidot impotriva otravirii – conform anumitor studii, spirulina poate trata otravirea cu arsenic. Acest lucru se datoreaza cantitatii importante de clorofila continuta care are abilitatea sa elimine toxinele din sange, imbunatatind functiile ficatului;
4. Lupta impotriva alergiilor – milioane de oameni au probleme cu alergiile cauzate de praf, polen, par de animale si multe altele. Consumul de spirulina amelioreaza simptomele specifice rinitei alergice precum stranutul, congestia nazala si mancarimea nasului;
5. Regleaza presiunea arteriala – atunci cand consumul regulat de spirulina este combinat cu o dieta echilibrata si miscare, nivelul presiunii arteriale este imbunatatit in aproximativ 6 saptamani conform unui studiu mexican realizat atat pe femei, cat si pe barbati;
6. Controleaza colesterolul – potrivit unui studiu la care au participat persoane varstnice pe o perioada de 16 saptamani, consumul zilnic a 8 grame de spirulina poate contribui la scaderea “colesterolului rau”, fiind, de asemenea, corelat cu un risc mai scazut de boli cardiovasculare;

spirulina beneficii7. Stimuleaza imunitatea – datorita nutrientilor precum polizaharidele, spirulina sporeste activitatea sistemului imunitar. La fel si ficocianina, antioxidantul albastru, mareste numarul de celule albe din corp care au un rol important in ceea ce priveste sistemul imunitar, producand anticorpi care protejeaza corpul de agentii patogeni;
8. Imbunatateste memoria si performanta academica – studiile arata ca spirulina imbunatateste atat abilitatile cognitive, cat si sanatatea mentala. Unul dintre studii realizat pe 549 elevi care au consumat spirulina timp de 2 luni a aratat ca performanta lor academica a crescut cu 10%;
9. Protejeaza creierul – spirulina protejeaza creierul impotriva bolilor degenerative precum Alzheimer sau Parkinson. Datorita efectului sau neuroprotector, are abilitatea de a reduce inflamatiile si de a elimina radicalii liberi;
10. Antioxidant puternic – fiind foarte bogata in antioxidanti, spirulina protejeaza intregul corp impotriva efectelor oxidative;
11. Proprietati antiinflamatorii – ficocianina, principalul ingredient activ al spirulinei, elimina radicalii liberi si previne productia de celule inflamatorii. De asemenea, ficocianina este cea care confera spirulinei culoarea unica verde-albastrui;
12. Eficienta impotriva anemiei – suplimentele cu spirulina ajuta la producerea de celule rosii in sange, deficitul acestora fiind principala cauza a anemiei;
13. Imbunatateste musculatura si anduranta – datorita continutului de antioxidanti, spirulina protejeaza muschii si imbunatateste rezistenta sportivilor;

spirulina sport
14. Mentine zaharul din sange in parametrii normali – studiile realizate pe pacienti cu diabet de tip II au aratat ca spirulina scade nivelul glicemiei in cazul acestora;
15. Lupta impotriva bolilor de ficat – spirulina poate fi benefica in cazul persoanelor cu boli cronice de ficat. Fiind un bun antioxidant, ajuta la eliminarea toxinelor, mentinand astfel sanatatea ficatului;
16. Benefica in curele de slabire – datorita continutului ridicat de proteine, consumul de spirulina inhiba senzatia de foame. De asemenea, este bogata in fibre care ajuta sistemul digestiv sa functioneze normal;
17. Amelioreaza simptomele premenstruale – consumul regulat de spirulina amelioreaza simptomele premestruale precum crampe, balonari sau schimbari de dispozitie;
18. Ajuta in tratarea candidozei – spirulina ajuta la dezvoltarea bacteriilor sanatoase din flora intestinala, ceea ce inhiba dezvoltarea candidozei;
19. Mentine sanatatea pielii – datorita nutrientilor si amino acizilor din compozitie, spirulina confera pielii un aspect stralucitor si sanatos. Spirulina inhiba radicalii liberi care sunt responsabili de deteriorarea pielii;
20. Mentine sanatatea oaselor – datorita continutului ridicat de calciu, spirulina este benefica pentru sanatatea oaselor.

Produse spirulina